Çarşamba, Ağustos 13

katiller serbest

"Tuzla’daki Gisan tersanesinde 16 işçinin kobay gibi bindirildiği filikanın devrilmesi sonucu üç kişinin ölümüne yol açan “kaza”nın ardından gözaltına alınan kimse yok. Tersane sahipleri suçu taşeronlara atarken, işçiler tehlikeli işleri reddetme haklarının olmadığını, ekmek parası uğruna seslerini çıkaramadıklarını söylediler. Tersane önünde toplanan işçilerin bir kısmı ölümler karşısında öfkeliyken, bazıları da gazete haberleri yüzünden yevmiyelerinden olmaktan şikayetçiydi. Uzun yıllar Türk-İş Genel Başkanlığı yapan CHP milletvekili Bayram Meral da, filika cinayetlerinin yaşandığı Gisan tersanesinde incelemelerde bulundu. Gazetecilerin “Siz buna kaza mı diyorsunuz” sorusunu Meral, “Bana patronlar işçileri öldürtüyor dedirtemezsiniz” diyerek cevapladı.
Önceki gün Gisan tersanesinde ‘can salı’ diye tabir edilen filikanın test edilmesi sırasında üç işçinin hayatını kaybettiği kazadan sonra gözaltına alınan kimsenin olmadığı öğrenildi.
Tersane yetkilileri yaptıkları açıklamada suçu Armatöre ve can salının testini kum torbaları yerine işçi konularak yapan taşeron firmaya yüklediler. Bu arada filikanın test edilmesi sırasında 19 işçiyi kobay olarak kullanan tersanenin sürekli bu yöntemi uyguladığı ve kum torbası kullanmadığı öğrenildi."

..."YA BİNECEK YA DA ATILACAKSIN
Tersane işçileri bu türs testler yapılırken adı konmamış tehditlerin yaşandığını söylediler. Bu testler yada başka tehlikeli şeyleri red ettiğimizde işlerinden olduklarını belirten işçiler. Ekmek kavgası ölümün bile önüne geçiyor dediler. Başka bir tersanede çalışan Abdulselam A. işten atılma korkusuyla işçilerin patronların her istediğini yaptığını belirterek, “Ben boyacı olarak 12 yıldır bir firmada çalışıyordum. Üç ay önce iskele kurulan bir yere çıkıp boya yapmam istendi. Ama çıkmamı istenilen yerin güvenliği yoktu. Beni işten atmakla tehdit ettiler. Ben yinede çıkmadım.Ve daha sonra 12 yıldır çalıştığım yerden atıldım. İşsiz insan çok olduğu için anadoludan insanlar iş bulurum umuduyla buraya geliyorlar. Teşeron firmalarda bu durumu kullanıp işçileri tehlikeli bir şekilde çalıştırıyor. Daha önce çalıştığım firma beni işten attığı gibi bana herhangi bir tazminatta ödemedi. Burada da aynı durum oldu. Eğer o insanlar o sala binmeselerdi işlerinden atılma durumuyla karşı karşıya kalacaklardı. Hiçbir işçi işsiz kalmayı göze alamaz” dedi.
"
Taraf

Hiç yorum yok: