Pazar, Kasım 2

mustafa

perşembe akşam bir arkadaşımla mustafayı izlemeye gittik, can dündarın nasıl bir film/belgesel yaptığını merak ediyordum salondaki birçok insan gibi. filmi izlerken sıkılmadım, anlatım da gayet güzeldi ama 120dk da atatürk'ün tüm hayatını anlatmak biraz özet gibi olmuş, hemen hemen hiç bir konuda detaya girmek mümkün olmamış. iyi bir başlangıç olabilir, belki bundan sonrası için. can dündar da elinde 1 filme sığmayacak kadar çok malzeme olduğunu söylüyordu, geçenlerde tvde. ama detaylara girildiğinde bundan daha fazla gürültü çıkıcağı kesin gibi, çünkü herkesin aklında bilinmesini istediği farklı bi atatürk imajı var. detaylara ulasmayı deneyen herhangi bir çalışma neyin gerçek oldugundan bağımsız olarak çok hırpalanıcaktır, bu da sponsor/yapımcı vesaire bulmayı daha baştan zorlaştırır...

-- spoiler --
aradan sonraki bölümde fikriye hanım intihar ettikten sonra atatürk diyor ki :
"ordular yönettim, ama bir kadını yönetemedim."
sanırım salondaki erkeklerin ağladığı kısım burası :)
-- spoiler --

Hiç yorum yok: