Pazartesi, Aralık 29

zeitgeist addendum

akşam ne zamandır izlemek istediğim bir belgeseli izledim. başlıkta da adı var =) zeitgeist addendum. dünyanın belki de en çok sorgusuz sualsiz kabul gören inancına saldırıyor zeitgeist "para politikalarına", ekonominin paraya dayalı yorumuna. bunu o kadar güzel ve anlaşılır bi şekilde yapıyor ki hiç ekonomiyle alakanız olmasa bile nasıl bir sistemin içinde kıstırıldığımızı anlayabiliyorsunuz. ilk kısmında abd,imf, dünya bankası kıskacında nasıl hükümetlerin devrildiğini anlatan 2 kitabın yazarı john perkinsle bir söyleşi de var. (bir ekonomik tetikçinin itirafları 1-2) bu sistemin genel mantıksızlığı, ürettiği çelişkiler, muhteşem bir analiz ve alternatif önerilerle ilerliyor belgesel. 1dk bile sıkılmadan, merakla izletiyor insana kendini. belgesele ücretsiz olarak ahanda bu adresten ulasabilirsiniz http://www.zeitgeistmovie.com/. eğer torrentle indirirseniz altyazıları var divxplanette. yok bana lazım değil altyazı falan derseniz hemen google videodan da izleyebilirsiniz. ama mutlaka izleyin.

hintli filozof Jiddu Krishnamurti'nin "Bu denli hastalıklı bir topluma iyi eklemlenmiş olmak, sağlıklı olmanın bir ölçüsü olamaz." sözleriyle başlıyor belgesel ve yine ondan alıntılarla bitiyor.

muhteşem, muhteşem, muhteşem söyleyecek başka birşey bulamıyorum.

Hiç yorum yok: