Pazartesi, Şubat 23

bekaroğlu, kılıçdaroğlu ve tuzla

ben bi süredir istanbulda oyumu kılıçdaroğluna vermeyi düşünüyordum, hala da bu bi opsiyon gerçi ama mehmet bekaroğlunun da aday olduğunu öğrendiğim gün bi aday daha eklendi benim listeme.
prof.dr. mehmet bekaroğlu saadet partisinden aday, daha önce doğu konferansı ve radikal2 deki yazılarından kendisiyle ilgili çok olumlu bi izlenimim vardı. daha sonra doğudan dergisinde de bikaç yazısını okuma fırsatıı buldum. ve geçenlerde aday olduğunu öğrendiğimde şaşırdım önce, saadet partisinden ayrılalı bayağı olmuştu diye hatırlıyorum ama beni asıl etkileyen kampanyasına başlamak için seçtiği yer oldu: tuzla tersaneleri.
bekaroğlunun vatanda yayınlanan söyleşisinden parçalarla devam edeyim en iyisi (ben haberi radikalde okudum bu arada =) )

"...Peres’e, ’Siz çocukları öldürmeyi çok iyi biliyorsunuz’ demekte haklıydı. Ama yanıbaşında, Tuzla’da da parayla alınacak tedbirleri almadıkları için insanlar ölüyor. İşte 120’nci işçi de öldü. Şimdi ben de ’Sayın Başbakan siz de işçileri öldürmeyi çok iyi biliyorsunuz’ desem çok mu ağır bir şey söylemiş olurum. Ama maalesef doğru. Elbette öldürmek değildir niyetleri. Ama siz her şeye parayla bakarsanız, İstanbul’u ahlakın, insanlığın, vicdanın, kültürün başkenti değil de finans başkenti yapacağım derseniz bu sonuç çıkar. Para gerekiyor, kriz var, maliyetleri düşürmemiz, rekabet etmemiz gerekiyor diyorlar, öyle mi? İşte buyrun, 120’nci işçi de göz göre göre öldü... "

"...Dindarım demek yetmez, dürüst de olmak gerek. Soruyorum dindar işverenlere, ’Yanında çalıştırdığın işçiye 500 lira maaş vermek hangi vicdana sığar? Sigortasını bile yaptırmayıp, nasıl rahat uyursun?’ Diyorlar ki; ’Ne yapalım, piyasa böyle!’ Dindarı da, dindar olmayanı da aynı şeyi savunuyor..."

"... Bakın bin 300 kişi Gazze’de, 120 kişi Tuzla’da, 1,5 milyon kişi Irak’ta öldü. Erdoğan, Irak’ta ölen 1,5 milyon insan için hiçbir şey diyemedi. Çünkü öldüren büyüktü, Amerika’ydı. Tuzla’ya da hiçbir şey demiyor..."

son olarak vatan gazetesinden röportajı yapan mine şenocaklı diyor ki "...Sanki bir sosyalist partinin lideriyle konuşur gibi hissediyorsunuz kendinizi...".

Hiç yorum yok: