Perşembe, Haziran 18

ankara enteresan yer

pazartesiden beri çalıştığım yerin gönderdiği bir eğitim için ankaradayım yarın akşam 11de geri dönücem hatta. eğitim bizim firmanın burdaki ofisinde oluyor, ofis odtü teknokentte. kaldığım yerden, kızılay, teknokente gitmesi fazla sürmüyor. gide gele ankara minibüs kültürünü inceleme fırsatım oldu =) insanlar birbirine hocam diye hitap ediyorlar ya da bana öyle denk geliyor sürekli. önce yemek yediğimiz yerde bana hocam dediler ben o sırada çok anlam veremedim ama sonra baktım minibüsle dönüyoruz minibüs şöförüne de hocam diyorlar =) birbirlerine de.
minibüs olayı çok ilginç burda şöför sürekli para üstü alamayan var mı veremeyen var mı diye soruyor. aklında tutmadığı için ne aldı ne verdi, istemesen unutuyor yani para üstünü göndermeyi. etrafta en son 80-90lı yılların türk filmlerinde gördüğüm arkasından yukarı doğru bacası çıkan otobüsler var.
daha havaalanından şehre gelirken bile ilk dikkatini çeken insanın ne kadar çok üst geçit olduğu oluyor. burda yayaya arabayla aynı yükseklikte yürümek yasak galiba o kadar abartmışlar ki ana caddeden otele yürüdüğüm cadde üzerinde 200-300 metrelik bir mesafede 4 tane üstgeçit var. sıkı durun bir tanesi yürüyen merdivenli, burda değil ama havaalanı yolunda gördüklerimin bazıları asansörlüydü, hadi asansörü anlıyorum engelli vatandaşlar için güzel düşünülmüş ama 2 tane de ışık koysaydınız, ışık ihalesinin rantı/getirisi pek olmuyor demekki.
bir de burda istanbulda gazetelerde okuduğumuz birimlerin,bakanlıkların kendileri var, fiziksel olarak karşınızda duruyorlar. misal istanbulda, tuzlada bir işe yaramayan çalışma ve sosyal güvenlik diye bir bakanlık burda bina ve memurlar,müşteşarlar,vb. şeklinde bir gerçekliği ifade ediyor. ediyor da bize ne diyebilirsiniz, şahsen şimdi benim öyle diyesim var. =)
ankara et konusunda çok ilerlemiş meşhur sivas köftesi, adana sofrası falan her yer et. 2.gün arkadaşlarla bir yere gittik de afedersiniz ama köfteyi kiloyla satıyorlar porsiyon falan değil. garson bakıyor masaya işte x kişi var, size diyor y kilo köfte yeter =) tabi fazla geliyor. yanında içeceği de litreyle veriyorlar haliyle, burası da öğle saatinde tıklım tıklımdı.
paso yiyip içmedik ankarada, eğitim sabahtan akşama kadar sürüyor. üstad wayne eğitim konusunda hem çok tecrübeli hem de çok heycanlı ve iyi anlatıyor. ne anlatıyor derseniz ilk 2 gün konfigürasyon yönetimi anlattı sonraki 3 gün ise cmmi-high maturity (yüksek olgunluk desem olur mu acaba) anlatıyor.
ankaradan sevgilerle ...

Hiç yorum yok: