Perşembe, Temmuz 16

harç, haraç

"Oğlum Uludağ Üniversitesi'nde, kızım Ege Üniversitesi'nde. Oğlumun harcı 2 bin 400 lira olarak belirlenmiş. Çünkü ikinci öğretim. Ben bir memur emeklisiyim. İki çocuğumu da okutmaya çabalıyorum. İkinci öğretime neden yüzde 100 zam yapılıyor?"
Babanın sormadığı da şu:
"Ben gelirimde böyle bir artış hiç gördüm mü ki?"

Üniversitenin "beş parasız" olması tabii ki mümkün görülmeyebilir ama "parasız" üniversitenin de "üç kuruş"u bir araya zor getiren ailelere ve çocuklarına "paragöz" davranması hakkaniyet midir?
Kimileri bunu "hakkaniyet" sayıyor.
"Anglo-sakson" bir ortamın genç ve yaşlı müritleri bir de "liberal sentezler"e erişmişlerse...
"Alınan hizmet bedeli" felan oluyorlar.
Çünkü misal, Fransızlar, İtalyanlar hep salak!
Türkiye'deki kişi başına gelirin en az beş katına sahip ortalama vatandaşların yaşadığı memleketlerde, "devlet", esasında "kamu" üniversitelerinin, buradakinden de az harçlarla, hatta "bedava" öğrenci kabul ettiği sistem enayilik çünkü!
...
umur talu

Hiç yorum yok: