Cuma, Eylül 18

bonus

yok kredi kartı olan değil. şimdi derebeyi olarak atanandan sonraki emniyet şeysinin, kestiği ceza başına polise bonus olarak ortaya çıkardığı cin fikir meyvelerini vermeye başlamış ey okur.
baştan sona saçma olan bu fikri edinmek için hangi zihinsel süreçler işletilmiş tabi bunu söylemek zor. önyargılı da olmamak lazım zihin falan deyip, bu nadide fikrin ortaya çıktığı organ farklı da olabilir tabii, bilemeyiz.

"
...
“Bir keresinde kuafördeydim, çıkartıp karakola götürdüler. Kabahatlar Kanunu’na göre çevreyi rahatsız etmekten 69 TL para cezası kestiler. Başka sefer et ve ekmek almış gidiyordum, yine ceza kestiler. Bir günde iki tane kestikleri de oldu. Bazı tutanaklara imza atmadım, bazılarına attım. Korkuttular beni. Şiddet kullanıyorlar, aileyi işin içine karıştırıyorlar. Artık dışarı çıkmaya korkuyoruz.” Bir travesti yaşadığı baskıyı, korkularını böyle anlatıyor. Bu baskıyı yaşayan sadece o değil üstelik. Travesti ve transeksüeller endişeli ve tedirgin. İki aydır özellikle Beyoğlu ve Şişli’de transeksüellere günlük yaşam alanlarında bile ceza kesiliyor; Fırından çıkarken, markete giderken, kuafördeyken... İstanbul Lezbiyen, Gay, Biseksüel, Transeksüel ve Travestiler Sivil Toplum Girişimi (LGBTT) suç duyurusu yapmaya hazırlanırken, İstanbul Emniyet Müdürü Hüseyin Çapkın ile başlayan ‘yakaladığı suçlu ve kestiği ceza başına puan kazanma’ uygulamasının cezaları artırdığını öne sürüyor.
...
"

Hiç yorum yok: