Cumartesi, Ekim 10

ee-devlet

geçen hafta iki gün askerlik şubesine gittim. ilk sabah bahçede onlarca kişi mal gibi bekledik uzun bir süre, herhangi bir sıralama sistemi kullanmıyorlar tabi ki. Daha sonra öğlene doğru içeri girebildim. Orda tekrar bir sıraya girdik. bu sırada hangi şubeye gidiceğinize dair bir kağıt veriyorlar. Sonra bu kağıtta yazan şubeye gittim, karşı bina oluyor.
İçeri girdiğimde baktım banka tarzı vezneler ve veznelerin üstünde sıra numarası yazmasını beklediğiniz ekranlar var. Aha dedim buraya gelmiş medeniyet galiba. Sonra etrafa bakındım sıra numarası almak için bir alet olması lazım, ama yok. sonra danışmadaki kadına sordum nerden alıcağımızı numarayı. lütfedip bana doğru döndü, 1-2 soru sorduktan sonra bir kağıda 568 yazıp verdi, şurda 5 numarada bekliceksin diye ekleyerek. 5 numara ise son kaldığı sayıyı sorup +1 ekleyerek bir sonrakini çağırıyor. Sistemi satın almışlar ama sonra vazgeçmişler anlaşılan kullanmaktan. işte e-devlet budur.
kapıda da bir tane "şikeyet ve dilekleriniz" kutusu var, ama sadece kutu var. Ne bir kalem, ne bir kağıt.

Hiç yorum yok: