Pazartesi, Kasım 16

iki dil bir bavul

akşam alkazarda "iki dil bir bavul" u izledim. çok güzeldi film. fazla sinemada yok eğer izlemek isterseniz biraz zahmetli olucaktır =)
güneydoğuda yaşam ile ilgili pek bir bilgisi olmayanlar için sarsıcı olabilir.
henüz yeni izlemişken, anadilde eğitim hakkının ne kadar elzem olduğunu da söylemeden duramam. ben ilkokula gittiğimde bana ingilizce okuma yazma öğretmeye kalksalardı heralde toplama çıkarma gibi ikincil bilgileri de bikaç sene gecikmeyle öğrenebilirdim.
ayrıca yaz tatili diye de 3 aya varan sürede okulu kapatmak kadar saçma bişiy olamaz. ordaki çocuğun veya büyük şehirlerin varoşlarındaki çocukların okul dışında eğitimlerini sürdürebilicekleri bir alan yok. bu açıkça ortadayken 3 ay gibi bi ara çocuğun ailesinin onun eğitimine katkı yapmasının mümkün olmadığı durumlarda, çocuğun bildiklerini unutması, gerilemesi ile sonuçlanır.
ayrıca eğitimin filmdeki gibi alanlarda, ki sayıca çok fazla olduğu barizdir böyle okulların sadece bedava olması yetmez. defter,kalem,kitap gibi temel bir takım ihtiyaçların da devlet tarafından karşılanması gerekir.
eğer izlerseniz filmin zannımca en önemli karakteri zülkife de dikkat edin =)

Hiç yorum yok: