Pazar, Ağustos 1

konya

iki hafta önce çok sevdiğim bir arkadaşımın düğününe katılmak için konyaya gittim. düğün konya merkeze bir buçuk saat uzaklıkta bir ilçede pazar günüydü. ben cumartesi sabahı konyaya gittim, hem biraz etrafı gezebilmek için hem de öyle davet edildiğimden =)
konyanın ufak şirin bir havaalanı var. havaalanından şehre giderken kısa aralıklarla dizilmiş 7 büyük panoda Mevlana'nın 7 öğüüdü karşılıyor gelenleri. alaaddin tepesinin orda havaştan inip, biraz ilerleyince ince minareli cami ile karşılaştım ki konyadaki ilk gezdiğim yer oldu burası. sabahın o saatinde fotoğrafı çekilmedik yer kalmasın amacıyla dünyayı dolanan bir japon turist kafilesi vardı içerde. o gün akşama kadar adeta bir japon turist gibi mevlana türbesinden, arkeoloji müzesine bir çok yer gezdim. hava da bayağı sıcaktı, akşama ayakta uyuklamaya başlamıştım.
sonraki gün sabah erkenden düğün için karapınara gittik. düğün gün boyu süren bir aktivite, akşama kadar misafirlere yemek, çay servisi yapılıyor. akşama doğru bizi meke gölü ve ereğli yolundaki diğer bir göle götürdüler. meke gölü yok olmuş, google'a sorarsanız eski hallerini buluyor, ama artık yok.
bu arada mevlana türbesi etrafında ve genel olarak konyada her yerde mevlana ve sufi heykelcikleri bulmak mümkün ama mevlana türbesi etrafında gezerken diğerlerinden farklı ufak bi dükkan gözüme çarptı. selçuk üniversitesi öğrencilerinin yaptıkları ürünler satılıyor hatta siteleri de şurda.

Hiç yorum yok: