Pazartesi, Ocak 16

psikanaliz


"- Bu günlük bu kadar yetmez mi? diye yalvardım.
- Hayır, oturun ve beni dinleyin! Siz de bilirsiniz ki psikanaliz.. Boynumu büktüm, kollarımı açtım.
- Doktor nerden bileceğim ben onu? Ben cahil bir adamım. Hayatımı on defa dinlediniz. Doğru dürüst okumadım. Babam kâfi derecede sert değildi. Beni okutamadı.
Birdenbire durdum. Yine kendimi ele vermiştim. Babamı beğenmediğimi gösteren sözler söylemiştim. Sözü değiştirmek istedim.
- İyi kötü biraz saatten anlarım, işte o kadar!..
Ve tabiî saat der demez evvelâ "Mübarek" sonra rahmetli Nuri Efendi, yani ikinci babam hatırıma geldi, sustum. Bu baba kompleksi korkunç bir şeydi. İnsana ağız açtırmıyordu.
Bereket versin doktor beni dinlemiyordu. Zaten pek az dinlerdi.
-Malûm malûm... Buralarını biliyorum. Ama üzülmeyin. Okumuş olsanız bir şey mi çıkardı sanıyorsunuz ? Psikanaliz bilmedikten sonra, hepsi bir..."


saatleri ayarlama enstitüsü - ahmet hamdi tanpınar

Hiç yorum yok: